איך בוחרים מצבר לטרקטורון

הטרקטורון הוא אופציה אידיאלית גם כשהמטרה היא מקסימום פאן ואדרנלין, וגם לצרכים תפעוליים שונים. בהתאם, הפופולריות של הטרקטורונים נמצאת במגמת עלייה מתמדת. כשמצטיידים בכלי הרכב היעיל והכיפי, חשוב להקפיד על תחזוקה נאותה שלו, כדי שאפשר יהיה להפיק ממנו תועלת לטווח ארוך. אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא המצבר, וכאן בעמוד תמצאו הסברים מפורטים לגבי מצברים לטרקטורונים ובחירת הדגם הנכון ביותר.

הסוגים השונים של מצברים לטרקטורונים

החלוקה העיקרית של המצברים שמשמשים להתנעת טרקטורונים ואספקת זרם חשמלי למערכות השונות המותקנות בהם היא למצברים רטובים ומצברים יבשים. המצברים הרטובים זולים יותר, אבל הם זקוקים לתחזוקה קבועה ובפרט להוספת מים על-מנת לתפקד באופן תקין. מצבר יבש נחשב למתקדם יותר, מפני שבזכות העובדה שהוא מבוסס על ג'ל אין צורך להוסיף מים. במצברים יבשים קיים אטם, והוא מונע בריחה של גזים. לכן המימן והחמצן ממוחזרים וכך רמת הנוזל נשארת קבועה.

הטכנולוגיה הזו נקראת VRLA, ראשי תיבות של Valve regulated Lead Acid, ובמצברים האלה יש גם שסתום מיוחד לפריקת לחצים עודפים אם מצטברים כאלה (עקב טמפרטורה גבוהה יתר על המידה או בשל טעינת יתר). חשוב לציין שמצברי ג'ל פחות מתאימים לטרקטורונים שלא נעשה בהם שימוש למשך תקופות ארוכות מפני שבמקרה כזה הג'ל עלול להתייבש והמצבר לא ימלא את ייעודו.

למה אסור להתפשר על האיכות של מצבר לטרקטורון?

גם כשבוחרים במצבר יבש וגם כשבוחרים במבצר ג'ל, אסור להתפשר על האיכות של המצבר. השימוש בטרקטורון מתבצע באופן טבעי בתנאי שטח, ואלה יכולים להיות מאתגרים מאוד. מצבר לא עמיד מספיק יסבול מהטלטלות, הרעידות וכו' ועלול להינזק. לכן מצבר לטרקטורון חייב להיות קשוח.

סיבה נוספת לצורך ברף איכות גבוה הוא העבודה המתמשכת. בטרקטורונים, בניגוד למכוניות, המצבר נדרש לספק כוח במשך זמן רב. בנוסף, גם כדי ליהנות בלי גבולות וגם על-מנת לעבוד ביעילות, כל מרכיב בטרקטורון חייב להיות איכותי והמצבר לא יוצא דופן.

התאמה מלאה לדגם הספציפי של הטרקטורון

דגש נוסף שאסור להתפשר עליו הוא ההתאמה לדגם הספציפי של הטרקטורון. לטרקטורונים שונים מתאימים מצברים עם קיבולת שונה, כשלמשל פולריס ספורטסמן טורינג 850 זקוק ל-30 אמפר שעה, ואילו קוואסאקי מיול יכול להסתפק ב-18 או 22 אמפר שעה.

המתח החשמלי של המצבר ברוב סוגי הטרקטורונים הוא 12 וולט, ועוד פרמטר חשוב הוא המידות הפיזיות של המצבר. את כל הנתונים הרלוונטיים אפשר לקרוא בספר הרכב של הטרקטורון, או למצוא על גבי המצבר הקיים. כשקונים את המצבר בחנות מקצועית ואמינה, הצוות ישמח לעזור לכם להבין מהו המצבר הנכון ביותר עבור הטרקטורון שלכם.

מותג איכותי

כשקונים מצבר לטרקטורון, מומלץ להעדיף מותגים מוכרים. המלצה זו, שתקפה כמובן גם לחלקים אחרים לטרקטורונים כמו בית מיסבים, משאבת דלק, דיסק בלם אחורי, רצועות הנעה, קליפר אחורי ועוד, נועדה להקנות לכם ראש שקט באמת בזמן הרכיבה על הטרקטורון. חברות מוכרות הן חברות שזכו למעמד מוביל בזכות השקעה מתמשכת במחקר ובפיתוח מוצרים חדשניים, וגם בזכות הקפדה על בקרת איכות לכל מוצר ומוצר. בהתאם, מצבר של FVP, פולבט, שנפ או Yuasa הוא מצבר שאתם יכולים לסמוך עליו בלב שלם.

לשמור על המצבר כדי שימלא את תפקידו לאורך זמן רב

אחרי שבחרתם את המצבר הנכון, כדאי להקדיש תשומת לב גם לתחזוקה שלו. במיוחד כדאי לנקות קורוזיה מהמצבר ומהכבלים, באמצעות מברשת (לא ממתכת!) ומעט מים חמימים. חשוב לייבש אחרי הניקוי. לפני הפסקת שימוש בטרקטורון לפרק זמן ארוך יחסית, כדאי לנתק את המצבר. עוד טיפ הוא לאחסן את כלי הרכב במקום שהטמפרטורה בו מתונה, וכך לשמור על המצבר ועל הטרקטורון. 

צריכים מצבר עם שירות עד הבית? פנו לחברת מצברים נט: https://matzberim.net

דלג לתוכן מרכזי